ממשלה עם המשותפת? אמילי מואטי: "הם עצמם לא רוצים"

אייל ראובן No Comments on ממשלה עם המשותפת? אמילי מואטי: "הם עצמם לא רוצים"

ח"כ אמילי מואטי ב"מהדורת הבוקר": "יכול להיות שאהיה מחוץ לכנסת. המדינה חשובה יותר; לפיד רוצה למקסם את יכולותיו, נקבל יותר מנדטים בריצה נפרדת; חברי המשותפת לא רוצים להיות שותפים כרגע בממשלה ציונית. מי שמכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית מוזמן לקואליציה. בנט היה ראש ממשלה מצוין. לפיד יהיה ראש הממשלה הבא"

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ אמילי מואטי (העבודה) שוחחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), וטענה כי ישנם חרדים למצביעים למפלגתה. לדבריה "גם הציבור החרדי רוצה הסדר מדיני וגם הוא רוצה שיוויון".

היא התייחסה למיקומה ברשימה: "יכול להיות שאני אהיה מחוץ לכנסת, המדינה חשובה יותר. זו לא סוגיה עבורי. זה חשוב שאני אהיה בכנסת, אבל הסיפור הוא גורל המדינה ולא גורלי הפוליטי".

ביחס ללחצים לאיחוד עם מרצ אמרה מואטי: "לפיד רוצה למקסם את יכולותיו בציבור. הוא יהיה ראש הממשלה. ברור לו שאם יהיה איחוד בין העבודה למרצ 3-4 מנדטים ילכו אליו ולכן לגיטימי מצידו לדרוש את זה. אבל אני חושבת ש-13 מנדטים זה יותר מ-7 ואלו המנדטים שיש לנו כרגע יחד בריצה נפרדת".

היא נשאלה האם יסכימו לשבת בממשלה עם חברי הרשימה המשותפת, והשיבה: "זה לא שיח שצריך לקיים מעל ראשי חברי המשותפת, תרים טלפון לאיימן עודה ותשאל אותו אם הוא רוצה להיות חלק מקואליציה ציונית – סביר להניח שהוא יגיד לך לא".

איך תקימו ממשלה?

מואטי: "הקמנו כבר ממשלה. בנט היה ראש ממשלה מצוין. מה שהוא עשה – הציבור כולו מרגיש את השינוי לטובה".

היא שבה והתייחסה לנושא הרשימה המשותפת: "כל מי שמקבל את מדינת ישראל כמדינת העם היהודי שהיא גם דמוקרטית – שיבוא בשמחה. אבל הם לא שם, הם מאמינים שעד שיהיה הסדר מדיני עם הפלסטינים – אין להם מה לחפש בקואליציה ציונית".



0 תגובות